Zij had aanvankelijk als geschatte aankomsttijd: zondag 8-10-2017, 11:00 uur, de FAIRMOUNT GLACIER. Het liep echter fors uit. In de tussentijd hoefde ik mij echter niet te vervelen, want er kwamen diverse spannen langs. Net als bij de vogels, leek de trek begonnen.

 

Smit Nicobar

Smit Nicobar

Het begon met de SMIT NICOBAR met de TAKLIFT 7 op sleep. Die had op haar beurt de SMITBARGE 8 langszij. En dat ponton werd weer geassisteerd door de LIMBURGIA, met als stuurboot de THYRA.
Bijna buiten werd het ponton met het topstuk er tussen genomen (foto 2.) en vertrok het spul - zonder eerder genoemde assistenten uiteraard - richting Macapa (Brazilië) voor een bergingsklus.

 

SD Salvor

SD Salvor

Vlak daar achter zat de SD SALVOR. Die trok het ponton AMT VENTURER. De stuurboten bij dat transport waren de ANNE MARIE en de GEPKE III. Die haakten bij Hoek van Holland af. Volgens Marinetraffic gaat dat span naar El Ferror in Spanje.

 

 

Sea Bravo

Sea Bravo

Toen was het de beurt aan de SEA BRAVO. Die had - zo te zien - een brugdeel op het ponton SKYLINE BARGE 22 achter zich aan, bijgestaan door de stuurboot ALBATROS. En die sleep ging (zonder de stuurboot uiteraard) - weer volgens Marinetraffic - naar Zeebrugge (België).

 

Isa

Isa

Daarna kwam de ISA voorbij met de EMBA aanvankelijk langzij, maar later achter zich aan. Die gaan naar St. Petersburg.

 

Fairmount Glacier

Fairmount Glacier

En dan bijna tot slot, waar het allemaal om te doen was, de FAIRMOUNT GLACIER. Die kwam binnen met de pijpenlegger CASTORO 10, opgehaald in Larnaca op Cyprus. De GEPKE III en de ANNE MARIE, die eerder al het uitgaande transport van de SD SALVOR assisteerden, haakten nu aan om dit stel de rivier op te helpen, richting Wilhelminahaven in Schiedam.

 

Multratug 16

Met de pont terug in Maassluis, trof ik tot het definitieve slot de MULTRATUG 16. Waarschijnlijk op bezoek geweest bij de Furieade.

En toen was het exact 18:00 uur. Einde diensttijd voor mijn camera (en voor mij)! Volgende port of call: Scheveningen...