Na Medtug Antwerpen lijkt ook Medtug Rotterdam in te binden. Een deel van hun slepers is inmiddels van de sterkte afgevoerd.

Nadat het Mærsk met haar "Svitzer" niet is gelukt om in Rotterdam voet aan de grond te krijgen, lijkt ook haar concurrent MSC met "Medtug-Rotterdam" de bietenbrug op te gaan.

  • Op 6 augustus 2022 vertrekt de MED POLLUX met stille trom naar Italië.
  • Op 30 augustus 2022 wordt de MED ACRUX gecharterd door Boluda (die haar omdoopt tot VB BENELUX).
  • 28 September 2022 wordt de MED ALDEBARAN verkocht aan de Mexicaanse dochter van Boluda,  Compañía Marítima del Pacífico SA de CV (die haar omdoopt tot VB TLALOC).
  • Daarnaast ligt de MED CAPELLA al sinds 3 november 2022 in de Waalhaven voor de wal.

Blijven nog over de MED POLARIS en de (uit IJmuiden teruggekeerde??) MED REGULUS.

 

Wat is de koers die MSC met Medtug voorligt?

Een redelijk onduidelijke, zeker als je weet dat ze in oktober de sleepbootactiviteiten van het Italiaanse Rimorchiatori Mediterranei S.p.A. hebben overgenomen [gC]. Daarmee hebben zij in een klap - naast Italië - ook voet aan de grond gekregen in Colombia, Griekenland, Maleisië, Malta, Noorwegen en Singapore.
Is dat ter versterking van hun merk "Medtug" of ....... ? De tijd zal het leren.

 P.S. Zie dit vervolg-artikel