VB Brent

Svitzer Marken

Voordat ik van huis vertrok had ik op de Routevoorspeller van Marine Traffic gezien dat de ASSISTER de Beneluxhaven zou indraaien.

Omdat ik haar nog nooit eerder had gekiekt, toog ik dus derwaarts. Daar aangekomen bleek zij doorgevaren te zijn naar Pernis. Ik was dus duidelijk te ver gegaan. Toen maar even aan het Beerkanaal wat kiekjes gemaakt van de VB BRENT en de SVITZER MARKEN alvorens naar haar op zoek te gaan. Ik vond haar uiteindelijk wél en kon zegge en schrijve één foto maken. Die bewaar ik nog even voor het Sleepbootdossier dat ik van haar ga maken. Tot later dus.

Ik kiekte haar afgelopen dinsdag en vandaag heb ik haar Sleepbootdossier klaar. Wil je het lezen? Klik dan hier!

BOA Heimdal

BOA Heimdal

De BOA HEIMDAL kwam binnen met de BOABARGE 36. Het span kreeg stuurassistentie van de SIRUS en de BO voer mee als eerste reserve.

En daar had ik dus helemaal niet op gerekend. Ik kwam - tijdens het vogelen - alleen maar even in Hoek van Holland mijn boterhammetjes opeten. Nou... 'helemaal niet op gerekend', is niet helemaal waar. Ik had mijn sleepbootcamera vanmorgen toch ook maar in de kofferbak gelegd, onder het motto: "Beter mee verlegen, dan om verlegen." En zo kwam het spul dus als "bijvangst" toch maar mooi op de kiek.  En daarbij kwam ook nog dat ik de BOA HEIMDAL nog nooit had gezien, laat staan gekiekt, dus ik was er extra blij mee!

De SIRUS en de BO en de FAIRPLAY-93 en de HST HAZEL staan onder de button. Klik en zie!

Multraship Protector

Eerst kwam de MULTRASHIP PROTECTOR naar binnen. 

Zeearend

En vervolgens probeerde ook de Zeearend om voor de bui binnen te zijn.

De ARCA en de TRIDENS waren ook in beeld, maar die heb ik niet meer afgewacht, want ook ik zag de bui al hangen (en hij kwam uiteindelijk nauwelijks).

Ik vroeg mij af wat een Amerikaan in de Waalhaven te zoeken had. Ik zocht het uit en maakte er gelijk maar een dossier over.

Klik op deze link als je ook benieuwd bent.

Michele Foss

Gepke III

Bo Chris Jr

Michele Foss

De Amerikaanse sleepboot MICHELE FOSS kwam rond 14:00 uur bij Hoek van Holland binnen.

Zij had de ponton FOSS PREVAILING WIND op sleep. De sleepboot GEPKE III en de duwboot BO CHRIS JR fungeerden als stuurboot.

Multraship Commander

vanochtend: MULTRASHIP COMMANDER  ▲

Multraship Protector

Multraship Protector

Multraship Protector

vanmiddag: MULTRASHIP PROTECTOR ▲

Was het vanmorgen de MULTRASHIP COMMANDER die naar buiten kwam, toen ik vanmiddag thuiskwam, was het de MULTRASHIP PROTECTOR.

En ondanks het feit dat ik nog niet jarig ben, begon zij toch feestelijk te rainbowen. Voor wiens verjaardag dan wél? Geen idee!

Ik zag ze 11 mei voor het eerst toen zij eerst een ponton en toen een baggerbak kwam brengen. Ik kiekte haar en maakte gelijk maar een Sleepbootdossier over haar. Klik hier als je dat wilt lezen

Walrus II (2)

Walrus II (2)

Laurent had inderdaad gelijk. De eerdere haast van de WALRUS II was geboden om met gunstig tij nog een bak uit Hoek van Holland op te kunnen halen. 

En wat dacht je wat? Ik had in míj́n haast om haar vanaf het havenhoofd te kunnen kieken het geheugenkaartje in mijn computer laten zitten. De telefoon bood gelukkig een redelijk alternatief. Liggen zo uw problemen?

Walrus II (2)

Walrus II (2)

Walrus II (2)

De WALRUS II (2) had duidelijk haast. Zij kwam met een ponton Scheveningen binnen, legde dat met een noodvaart in de Tweede Haven aan de kant en nog voordat het ding goed en wel vast lag, was ze alweer verdwenen. Ik kon er ternauwernood wat kiekjes van maken. Suggestie voor een nieuwe naam voor haar: WAL-RUSH.